Bretaňí na kole

před pěti roky

s CK Kudrnou . Tento zájezd jsem sledoval několik let , až jsem si ho koncem ledna 2014 (abych se zase nerozmyslel ) objednal .

Bretaň : nachází se na SV Francie , rozloha je 27 208 km 2 a má asi 3 mil. obyvatel .

První stopy po osídlení  jsou z období 700 000 let p.n.letopočtem .

Bretaňí na kole

Zájezd probíhal většinou takto : večer jsme naložili , ráno před snídaní si zbalili stany a autobusem odjeli do dalšího kempu , kde jsme se ubytovali a vyjeli na kolech . Po přijezdu  pivo , večeře naložení kol a seznámení se s trasou na další den .

Program byl :

1. den – kemp Paimpont , vyjížďka do údolí bez návratu – Val sans retour – dějiště rytířů kulatého stolu ( Artuš , Merlin atd … )

2. den – Carnac – 3 000 menhirů

3. den – poloostrov Quiberon

4. den – kemp v Pors Peron , cesta až na konec světa – Pointe du Raz

5. den – Guimiliau – farní dvory a pak do kempu Plougasnou . Z kempu na kole do Cairn de Barnenez ( mohyla stará 6 500 let ,                 je dlouhá 70 m a má 11 pohřebních komor ) a do města Morlaix .

6. den – na kolech podél pobřeží do kempu Perros – Guirec

7. den – odpočinkový den , pěší výlet po pobřeží růžové žuly  – Cote de Granit Rose

8. den – autobusem do středověkého města Dian , odtud na kolech přez přílivovou elektrárnu Rance a pirátské město Saint Malo

do kempu Saint Coulomb

9. den – naložit stany do autobusu  a po snídani jedeme na kolech přez město ústřic Cancale do kempu u města Cherrueix.

Nakládáme kola a po včasné večeři jedeme autobusem do Nornandie na Le Mont Saint Michel .

10. den – v 6 30 hod odjíždíme do Chartres kde je jdena z největších gotických katedrál – Notre – Dame de Chartres a kolem

19 hod odjíždíme směr Brno , kde jsme dojeli kolem 13 hod.